Cum am vrut să introduc fascismul în liceu

Să fii licean în a doua jumătate a anilor ’80 nu era lucru uşor. 90% din lucrurile pe care şi le putea dori un adolescent din aceea vreme erau de contrabandă. “Blugii”, tricourile, deodorantele, parfumurile, săpunurile străine, muzica, filmele şi multe altele, nu le puteai avea decât dacă le procurai prin metode care nu erau prea legale în aceea vreme. Constănţean fiind, îmi era mai uşor să pot cumpăra astfel de lucruri. Fiecare tomitan avea un membru al familiei sau o cunostinţă care naviga, marinarii fiind cei de la care ne procuram majoritatea obiectelor mult dorite.

După cum am povestit şi aici, toaleta liceului unde învăţam (dar cred e valabil pentru oricare liceu românesc din acea perioadă) era locul preferat de socializare în timpul petrecut la şcoală. Aici se povesteau aventurile avute în weekend-ul ce trecuse, se fuma, se bea (mai rar, dar se mai întâmpla), se făceau tranzacţii cu ţigări străine sau alte bunuri ce nu se găseau, se puneau la cale petrecerile din weekend, etc. Îndeplinind atâtea funcţii pentru comunitatea elevilor din liceul respectiv, toaleta purta un nume. De exemplu, în Constanţa erau celebre “Junimea” celor de la liceul “Mircea cel Bătrân” sau “Clubul” celor de la “Ovidius” (unde am învăţat şi eu). Cei care stricau atmosfera acestor stabilimente erau, bineînţeles, profesorii. Raziile lor aveau consecinţe devastatoare: confiscări de ţigări, amenzi pentru nerespectarea normelor P.S.I., note scăzute la purtare şi/sau palme după ceafă.

Cred că eram prin clasa a XI-a cînd, într-o zi, savuram un “Kent” lung ce mă costase 5 lei. Alături de cei prezenţi în “Club”, ne uitam şi comentam un afiş din revista germană “Bravo”. Posterul îi infăţişa pe cei de la Duran Duran şi era asemănător pozei de mai jos:

Chiar cînd dezbăteam mai cu foc despre gecile de piele a celor de la Duran Duran, pe uşa “Club”-ului a intrat profesorul de M.O.M. (maşini şi organe de maşini – da! exista şi o astfel de materie). Un tip cu ochelari tip “fund de sifon”, tuns regulamentar şi care purta întotdeauna un sacou cu pătrăţele. După palmele de rigoare şi ameninţarea cu sunatul părinţilor, profesorul a observat afişul pe care un coleg încerca să-l ascundă. Uitîndu-se la poster, profesorul a tăcut cateva clipe, apoi s-a dezlănţuit: “Nenorociţilor!!! O să propun exmatricularea voastră!!! Introduceţi fascismul în şcoală!!!”. Probabil că tipului i se părea ca vestimentaţia celor de la Duran Duran semăna cu cea a fasciştilor văzuţi de el în filmele sovietice. Până la urmă, totul s-a soldat cu încă o repriză de palme, o pâră la director (de la care am mai încasat încă o palmă) şi cu confiscarea “materialului de propagandă fascistă”.

O urmare a acestui episod: trimestrul respectiv am învăţat pe rupte la M.O.M., trecîndu-mi chiar prin cap să mă fac inginer.  :)

Articol apărut şi pe #colegii

About Conte

https://tre3i.wordpress.com/
Gallery | This entry was posted in cc #colegii, Constanta, personal and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Cum am vrut să introduc fascismul în liceu

  1. Pingback: Cum am vrut să introduc fascismul în liceu | #colegii

Leave a Reply

