De ce erau dacii cei mai drepţi şi viteji dintre traci

Băiet fiind, liceu-l frecventam. Asta se întampla în a doua jumătate a anilor ’80. Ca orice licean din acea perioadă, una dintre cele mai mari probleme o reprezenta încercarea de a purta părul lung fără a fi dibuit de profesori. Era vremea cînd băieţii purtau “codiţă”, iar ascunderea acesteia de vigilenţa profesorilor necesita abilităţi deosebite.

Într-o zi, pe cînd eram mândru de “codiţa” mea (avea vreo 15-20 de cm şi de obicei stătea bine ascunsă sub gulerul sacoului), am fost prins chiar de directorul liceului fumînd în toaletă. Alături de mine, victimă a căzut şi cel mai bun prieten al meu, coleg de clasă. Pe lângă confiscarea ţigărilor (“Carpaţi” de Sf. Gheorghe, pour les connaisseurs) şi ameninţarea cu plata unei amenzi pentru încălcarea normelor P.S.I., directorul a observat şi “codiţele” pe care, în momentul intrării lui în toaletă, amândoi încercam să ni le “aşezăm” sub sacouri. După o scurta lecţie de morală şi încasarea câte unei palme de fiecare (avea o palmă grea, fiind fost voleibalist), directorul ne-a dat 25 de lei, spunîndu-ne să mergem imediat să ne tundem.

Nişte elevi model fiind, împreună cu prietenul meu, am hotărât să mergem la ora de istorie, iar apoi să ne deplasăm la “Egreta” (o cârciumă din apropierea liceului) să bem câte două beri din banii directorului.  Acestea fiind hotărâte, am intrat la ora de istorie. Lecţia din ziua respectivă era despre strămoşii nostri, dacii. Afară fiind o zi cu soare, atât eu cât şi prietenul, ne-am dat seama ce greşeală am făcut că am intrat la oră, în loc să stăm pe terasă la bere. Aşa că, am început să căutăm un motiv pentru a fi daţi afară din clasă. Motivul l-am găsit mult mai uşor decât am crezut iniţial. Ne-a ajutat chiar profesoara de istorie, cu o întrebare pusă clasei: “Copii, ce îi făcea pe daci să fie aşa de viteji?”. Sesizînd oportunitatea, am ridicat rapid mâna, iar profesoara mi-a dat cuvântul. Mândru, m-am ridicat în picioare şi am răspuns: “Pe daci îi făcea aşa de viteji… Apilarnilul“. La auzul unui astfel de răspuns, profesoara a izbucnit mai întâi în râs (alături de întreaga clasă), apoi s-a înroşit toată si m-a poftit afară din clasă drept pedeapsă pentru neobrăzarea mea. Prietenul meu a fost dat şi el afară de la oră, deoarece râsul său acoperea râsetele tuturor celorlalţi 34 de colegi.

Nu pot să vă descriu în cuvinte ce gust a avut berea băută cu această ocazie. A fost una dintre cele mai bune beri băute vreodată.  :)

Pentru cei tineri şi foarte tineri, trebuie să le spun că “Apilarnilul” era un supliment obţinut pe baza produselor din stup (cred că se mai comercializează şi acum). În acea vreme, promovarea “Apilanilului” era aproape la fel de agresivă ca cea a peştelui oceanic congelat. În limbaj hateristic 2.0, peştele oceanic reprezenta un fel de #refinantare, iar “Apilarnilul” era echivalentul hastagului #indestructibila. 

Articol a apărut şi pe cc #colegii

About Conte

https://tre3i.wordpress.com/
Gallery | This entry was posted in arogante, cc #colegii, istorie, personal and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to De ce erau dacii cei mai drepţi şi viteji dintre traci

  1. incaunipocrit says:

    Reblogged this on ATA MOTEK.

  2. Pingback: De ce erau dacii cei mai drepţi şi viteji dintre traci | #colegii

  3. Pingback: Cum am vrut să introduc fascismul în liceu | tre3i

Leave a Reply

