Elevul @abulafia89 dintr-a noua

Doresc să îmi cer scuze pentru întârziere faţă de cel care mi-a dat leapşa, Semanticus.

Consider că răspunsul nu are sens decât dacă aş fi în situaţia de repetent al respectivei clase.🙂
Trebuie să recunosc, am tras cu ochiul în “temele” colegilor de blogosferă, şi nu, nu voi cădea în butoiul cu melancolie. E un sport pe care prefer să îl practic cu asistenţă extrem de redusă, la ore mici, în faţa unor substanţe dăunătoare organismului. Altceva mi s-a părut interesant. Cu cât cel care a “răspuns” era mai apropiat de perioadă clasei a IX-a, cu atât parcă ar fi fost gata să facă mai multe schimbări, cuprins parcă de o furie a opţiunilor, de o frică a ratării, a inadecvării la un presupus viitor, un soi de zapping între universurile alternative ale propriului eu. Cei care s-au îndepărtat de vârsta respectivă s-au mulţumit de cele mai multe ori cu enumerarea minimă solicitată de iniţiatorul lepşei (şi eu am procedat la fel).
Blazare, am ajuns deja în “delta” vieţii?
O fi bine? O fi rău?

La capitolul “învăţăturile lui Neagoe Basarab către fiul său Teodosie”, căci asta am înţeles că ar fi obiectivul asumat al lepşei.

Să învăţ să navighez cu vele. Pe lângă faptul că trebuie să capeţi multe cunoştinţe practice (de la cum se face un nod, la orientarea cu ajutorul stelelor, de la logistica aprovizionării, la meteorologie), înveţi să decizi rapid pentru tine (la clasele mici de ambarcaţiuni) şi apoi şi pentru alţii. Aşa înţelegi ce înseamnă libertatea, dar şi responsabilitatea. Ca să nu mai pomenesc de aventură. Arghhh!!!

Să fi citit mai organizat, mai sistematic. Citeam tot ce îmi pica în mână, şi în orice loc posibil şi imposibil (chiar şi în timpul orelor de curs). În concluzie am citit şi multe chestii pe care le consider acum rahaturi, sau, şi mai rău, am citit anumite lucruri la vârsta nepotrivită. Pentru cei care nu citesc, e ca şi cum ai prefera să vezi un film în varianta cam, pe un ecran de 15 inch, în loc să aştepţi să îl vezi civilizat, la cinema. Îl poţi bifa, dar degeaba o faci. Acum, după atâţia ani, mi se pare evident că la vârsta aceea nu orice lectură este potrivită.

Practicarea unui sport de echipă. Nu mă refer la fotbalul de pe maidanul din spatele blocului, sau din curtea şcolii. Mă refer la un sport practicat alături de cei de aceeaşi vârstă cu tine, sub îndrumarea unui antrenor. Înveţi să dai tot ce ai mai bun, să ţii cont de şi să îţi respecţi concurenţa (pe post), să colaborezi cu egalii tăi în vederea obţinerii unui obiectiv comun.

Aş mai adăuga ceva. Nu spune nimeni să nu încerci ‘nşpe mii de lucruri, toate folositoare viitorului tău, dar nu uita că nici lenea n-a omorât pe nimeni; fetele, petrecerile, alcoolul, ţigările, toate acestea sunt sarea şi piperul adolescenţei. Învaţă tot ce îţi trece prin cap, dar fă-ţi timp şi să stai noaptea pe plajă, să te uiţi la cerul înstelat, să zâmbeşti ameţit de alcool, sau doar de tinereţe.

Cum a trecut deja ceva timp de la iniţierea temei, nu o mai pasez nimănui.🙂

 

Gallery | This entry was posted in personal. Bookmark the permalink.

3 Responses to Elevul @abulafia89 dintr-a noua

  1. Conte says:

    Te-ai fofilat sa dai leapsa mai departe.🙂

Leave a Reply

