Are Twitter o influenţă mai mare decât Facebook?

Facebook este încă în creştere, dar tweet-urile i-au “luat faţa” în promovarea conţinutului de ştiri, în special pe telefonul mobil.

În timp ce publicul se maturizează, o schimbare subtilă ar putea fi în curs de desfăşurare. Desigur, cifrele rămân uimitoare. Facebook a atins 800 milioane de utilizatori, cea mai mare parte prin cucerirea de pieţe noi. Creşterea este distribuită după cum urmează: Orientul Mijlociu-Africa de Est, Asia-Pacific şi America Latină au cresteri de aproximativ 60% pe an; Europa cu 35% – 40%; iar America de Nord cu 25%. Şi vârsta utilizatorilor se schimbă: ponderea persoanelor în vârstă creşte pe pieţele occidentale, în timp ce publicul mai tânăr e în creştere pe cele emergente. Mai multe schimbări sunt în curs pe măsură ce accesibilitatea la internet creşte.  În ultimii trei ani, în China au apărut mai mulţi utilizatori de internet decât există în Statele Unite astăzi. În plus,  pe pieţele cu cea mai rapidă creştere, Facebook deţine mai mult de 90% din traficul pe reţele sociale. Aşa că, pentru viitorul apropiat, Facebook nu are o problemă de creştere.

sursă foto.

Pe pieţele mature, viitorul pare luminos, de asemenea. În SUA, utilizatorii unici au crescut cu 22% între iunie 2010 şi septembrie 2011, ajungand la un total de 155 milioane. Timpul mediu petrecut de persoană pe Facebook a crescut de la 6h şi 2min la 7h şi 42min.

Totuşi …

Cînd vorbeşti cu utilizatorii maturi şi adulţii tineri entuziasti ai Facebook-ului, auzi următoarele:
• Funcţiile si interfaţa Facebook au devenit extrem de complicate. Rezultatul: este nevoie de mai mult timp pentru a face aceleaşi lucruri.
• Gestionarea “prietenilor” te lasa cu două opţiuni: a cheltui o mulţime de liste timp cu listele, cercurile şi grupurile sau de a fi copleşit de acestea.
• Schimbările constante şi subtile în caracteristicile de confidenţialitate Facebook continuă să prindă oamenii cu garda jos: dintr-o dată, vei găsi multe lucruri despre viaţa ta digitală, cea mai mare parte chestii banale, cum ar fi ceea ce ai citit şi ai ascultat, acestea fiind disponibile pe scară largă în afara cercurilor de prieteni . Cvasi-paranoida prudenţă a devenit o necesitate. Şi din nou, deoarece opţiunea “open” este setarea implicită pe Facebook, recuperarea intimităţii devine tot mai complicată.
• O creştere a prezenţei publicităţii, care consolidează impresia de a fi urmărit – utilizatorii neavînd nici cea mai mică idee despre amploarea şi profunzimea cu care Facebook “sondează” activităţile lor personale.

Cine beneficiază de astfel de “problemele” Facebook-ului ? Twitter, în primul rînd. La nivel global, reţeaua de microblogging Twitter este mult mai mică decât Facebook, cu o aproximativ 200 milioane utilizatori, dintre care numai o parte  sunt într-adevăr activi. Facebook este de 30 de ori mai mare decat Twitter şi se asteaptă venituri brute în valoare de 4.27 miliarde $ în acest an, potrivit estimărilor; mai mult decât dublul anului trecut. În ceea ce priveşte Twitter, se aşteaptă venituri de 139.5 milioane de dolari, cu 210% mai mult faţă de anul precedent.

Avînd în vedere diferenţele dintre cei doi, are sens vreo compararaţie?

Din punct de vedere pur cantitativ, Facebook rămâne o referinţă  solidă pentru site-urile de ştiri atâta timp cât utilizatorii dau “Like” şi link-uri către ştiri. Dar Facebook-ul nu încurajează utilizatorii de a vizita site-urile care au distribuit ştirea  iniţial. Trimiterile de pe twitter la conţinutul de ştiri au o natură diferită. Tweet-urile şi retweeet-urile, de obicei, vin de la persoane care au ales să urmeze un anumit individ, o organizaţie de ştiri sau a unui anumit subiect. Trimiterea este, prin urmare, mult mai clară, mai bine orientată decât impulsivul  “wall” al Facebook-ului.

Un alt element-cheie în favoarea lui Twitter îl reprezintă mobilitatea.   Formatul de 140 de caractere al Twitter-ului s-a dovedit a fi un succes pe smartphone-uri. Un studiu recent, ne arată că aproximativ 13,5% din utilizatorii Twitter sunt “mobili”, faţă de 7% pentru Facebook şi 5% pentru LinkedIn. Iar serviciul de microblogging este în creştere mai rapidă pe segmentul mobil ( +75 % pe an) decât LinkedIn (+69%) şi Facebook (+50%). Acesta este privilegiul simplităţii şi modului de adresare directă.

articol tradus şi adaptat de aici.

 

About Conte

https://tre3i.wordpress.com/
Gallery | This entry was posted in internet, recomandari, retele sociale, ziare and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Are Twitter o influenţă mai mare decât Facebook?

  1. Andi Bob says:

    Din partea mea, Facebook-u’ poate să dispară până mâine.😆
    Twitter și G+ sunt utile, rapide, nu-mi dau nicio clipă senzația de pierdere de timp.
    Obligativitatea de a se exprima în puține caractere a modelat frumos aptitudinile multora și văd că expresivitatea și eficiența cresc pe zi ce trece, pe Twitter și G+.

    Toate cele bune

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s