Educăm poporul cu televizorul

Foarte interesant de urmărit rezultatele unui sondaj cu tema “Atitudini şi obiceiuri de consum media. Percepții privind CNA”, realizat de IRES.

Întregul sondaj îl găsiți aici.  ( prin intermediul hotnews.ro )

sursa foto.

Iată câteva date interesante:

  • 83% dintre respondenți se uită zilnic la televizor (2007: 82%), 10% – de câteva ori pe săptămână, 3% – o dată pe săptămână, 0,4% – niciodată
  • Informarea este principalul motiv de urmărire a programelor TV pentru 57% dintre respondenți; divertismentul – pentru 8%; interesul pentru o temă anume – 5%, ocuparea timpului liber – 4%, lipsa de ocupație şi plictiseala – 3%, “pentru că îmi place” – 3%, curiozitatea – 2%, cultura generală – 1%, filme – 1%
  • 76% dintre respondenți spun că se uită la TV toată săptămâna, 7% – doar în zilele de lucru, 16% – la sfarşitul săptămânii
  • doar 28% dintre respondenți urmăresc posturi locale (Insomar 2007: 26%)
  • 5% urmăresc emisiuni TV la locul de muncă. Dintre aceştia, 11% se uită peste 10 ore pe săptămână la TV, la locul de muncă. În medie, aceştia se uită la televizor, la locul de muncă, 5,7 ore pe săptămână (media Insomar 2007: 7,8 ore)
  • doar 25-27% folosesc teletextul, ziarele sau Internetul pentru a se informa în legătură cu programul TV
  • 81% cred că programele TV supun copiii unui nivel ridicat de influență nocivă
  • 10% spun că urmăresc emisiuni TV în locuri publice (90% nu urmăresc)
  • 1% spun că au cinci televizoare în gospodărie, 8% – 4 televizoare, 21% – 3 televizoare, 40% – 2 televizoare, 27% – 1 televizor, 0,2% – nici un televizor în gospodărie

Cine, ce şi cât urmăreşte la televizor:

  • 16% spun că nu urmăresc niciodată documentare la TV, 13% urmăresc zilnic astfel de programe, 24% – de cateva ori pe săptămână
  • 21% urmăresc zilnic filme artistice, 14% – niciodată, 29% – de câteva ori pe  săptămână
  • 26% urmăresc zilnic emisiuni de muzică şi divertisment, 10% – niciodată, 29% – de câteva ori pe săptămână
  • 81% se uită zilnic la ştiri, 11% – de cateva ori pe săptămână, 2% – niciodată
  • 25% se uită zilnic la emisiuni sportive, 31% – niciodată, 12% – de câteva ori pe săptămână
  • 16% se uită zilnic la talk-show-uri, 23% – de câteva ori pe săptămână, 29% – niciodată
  • 33% nu se uită niciodată la emisiuni religioase (5% se uită zilnic), iar 29% nu se uită niciodată le emisiuni de cultură şi artă (6% se uită zilnic, 21% – de câteva ori pe săptămână)

Întrebare: Sunteți de acord cum că vizionarea unor programe TV v-a ajutat să întelegeți mai bine … ?

  • Problemele sociale cu care se confruntă România: 78% – da, 20% – nu
  • Situația corupției din România: 74% – da, 23% – nu
  • Situația Romaniei ca stat membru UE: 71% – da, 26% – nu
  • Situația economică din România: 71% – da, 28% – nu
  • Situația politică internațională: 71% – da, 26% – nu
  • Situația politică din România: 68% – da, 29% – nu

Despre rolul televiziunii, aprecieri referitoare la publicul posturilor:

  • 98% cred că televiziunea ar trebui să aibă şi un rol educativ
  • 82% cred că publicul român are un nivel de educație scăzut
  • 75% cred că televiziunile sunt dispuse să difuzeze orice de dragul audienței
  • 73% cred că statul ar trebui să intervină pentru a opri difuzarea emisiunilor care aduc atingere bunului gust
  • 72% cred că televiziunile din România exagerează orice subiect
  • 65% cred că televiziunile din România manipulează, nu informează (28% nu cred acest lucru, 7% nu răspund)
  • 55% cred că publicul român doreşte să vadă scandaluri la televizor (42% nu sunt de acord cu acest lucru)
  • 48% cred că televiziunile nu au nicio vină pentru ceea ce arată – e o cerere a publicului (47% sunt în dezacord)
  • 52% nu sunt de acord că ştirile mondene sunt mai interesante decat politica sau decat alte ştiri (44% sunt de acord)
  • 79% spun că nu îi interesează viața personală a vedetelor (18% sunt de acord că sunt interesați)
  • 80% spun că nu îi interesează viața personală a politicienilor (17% – da) 
            Despre CNA:
  •  81% dintre respondenți au auzit de CNA, 14% nu au auzit (5% nu raspund)
  • Dintre cei care au auzit de CNA: 7% au o părere foarte bună despre acest for, 58% – o părere bună, 20% – părere proastă, 9% – foarte proastă, 7% – nu ştiu/nu răspund
  • Dintre cei care au auzit de CNA: 63% nu ştiu vreo decizie a CNA, 35% ştiu; 42% dintre cei care ştiu decizii CNA menționează sancționarea posturilor TV/radio
  • 37% cred că mass media trebuie lăsată să funcționeze în libertate, iar 55% cred că CNA este o instituție necesară pentru monitorizarea media
  • Dintre cei care au auzit de CNA: 54% cred că sancțiunile date de CNA sunt potrivite, 11% – prea mari, 16% – prea mici, 17% – nu ştiu


About Conte

https://tre3i.wordpress.com/
Gallery | This entry was posted in informatii, poll, tv and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s