Monarhismul de ziua a şaptea

În “Evenimentul zilei” de astăzi, 1 noiembrie 2011, a apărut un excelent articol al lui Sorin Ioniţă. Intitulat “Ambuteiaj pe drumul Damascului: Voiculescu, Iliescu şi monarhismul de ziua a şaptea”, articolul face o analiză excelentă a grobianismului politicianului si “analistului” român.  Manifestările prilejuite de aniversarea a 90 de ani de viaţă a regelui Mihai I, au dat tonul unor kilometrice discursuri politicianiste despre însemnătatea Casei Regale şi rolul regelui în istoria recentă a României.

Redau aici un fragment:

Cine s-ar fi gândit că ventilatoarele Antenelor vor înscena happeninguri şi baluri de cristal cu regine şi prinţi europeni, iar moderatoarele Miţa Baston ce-şi asumau cu mândrie statutul de plebeu, fete şi băieţi “dă cartier”, care fac ceva pe fiţe şi intelectualisme, se vor reconverti peste noapte la diafane reverenţe aristocrate, dacă aşa e mai nou linia trasată de dom’ profesor? Cine s-ar fi gândit că Realitatea TV, ce tocmai se divizase ca amoeba, îşi va alătura iar jumătăţile – şi aia pro-Ponta, şi aia progarda veche – în cuget şi simţiri ca să elogieze discursul magistral, istoric, profund, inspirat, vizionar, al regelui in Parlament ? Cine s-ar fi gândit că falangele de comentatori care întotdeauna debordaseră de cinism şi realpolitik brucanian (adică şcoala neolitic- kominternistă, în care factorii explicativi ultimi sunt banii, resursele naturale şi numărul de divizii) vor da în misticism suspinând televizat după “valori”, o bună aşezare etică a societăţii şi garanţia pentru toate acestea reprezentată de majestatea sa, unsul lui Dumnezeu? Sigur, nu zicem noi acuma să treacă România direct la monarhie, dar cine ştie, poate că soluţia nu-i aşa utopică cum am crezut până acum…Etc, etc.

   S-a aglomerat zilele astea drumul Damascului ceva de speriat, mai rău ca DN1 în sezonul de schi. Presupun că dacă erai dinainte monarhist, îţi trebuie stomac de fier ca să nu vomiţi şi să devii republican după asemenea show de botez în masă întru dreapta credinţă. Parcă am fi la apa Iordanului când opresc trei autocare de pelerini români şi începe buluceala pe mal cu sacoşe de bidoane şi PET-uri goale de Cola.”

Nu cred că mai este nimic de comentat la cele spuse de Sorin Ioniţă în editorialul său.

About Conte

https://tre3i.wordpress.com/
Gallery | This entry was posted in politica, recomandari, ziare and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Monarhismul de ziua a şaptea

  1. Marieta says:

    Păcat, poate mă înşel, nu mă aşteptam la o asemnea abordare aici. Eu am lăsat şi voi mai lăsa să treacă puţină vreme şi să se potolească spiritele ca să public un text scris pe îndelete, cu adăugiri zilnice după ce mi se mai limpezeau gândurile.
    Tot cu regret, dar trebuie să spun că mie mi-a plăcut discursul regal.
    Numai pentru că Gâdea a făcut greşeala s-o lase pe madam Pandele să comenteze(masacru total) Concertul de la Operă, nu cred că merită o asemenea aprecire.
    Păcat, m-am întristat.

    • Conte says:

      Imi pare rau ca te-am intristat. Si mie mi-a placut discursul, dar a fost de departe de a fi ceva extraordinar. Mie mi-a placut articolul lui Ionita pentru frazele in care se ia de “noii” monarhisti. Cei care acu’ 20 de ani il alergau pe rege pe autostrada, etc.

      • Marieta says:

        De aici şi pâna la a spune că articolul e un text excelent…Discursul nu avea cum să fie altfel, ce voia lumea să spună? Udrea e curvă şi Băsescu un derbedeu? Mă rog, exagerez. Enfin, asta e, Şi mai e ceva ce n-am scris pe blog, habar n-aveam de ideea Cristinei Bazavan, n-o urmăresc, eu mi-am scris textul meu de ziua Regelui pentru că aşa am simţit că trebuie.

  2. Conte says:

    @Marieta Asta este parerea mea. Mie mi-a placut articolul. Inca o data, imi pare rau ca te-am suparat. Nu putem fi intotdeauna de acord.🙂 Mi-am dat seama ca articolul tau de ziua Regelui a fost scris pentru ca asa ai simtit. Si eu vroiam sa scriu ceva, dar am vazut ideea lui Bazavan si mi-a placut,

    • Marieta says:

      Nu m-ai supărat, m-ai întristat, e o foarte mare diferenţă. Tristeţea trece uşor, am 90 de chestii de vizionat/citit pe 9GAG, măcar una tot mă va face să râd. Supărarea, eh, trece mult mai greu, dacă trece. Nu cred că m-am supărat de 10 ori în viaţa mea şi am ceva activ la buletin🙂

      • Conte says:

        Ma bucur ca nu te-am suparat. Oricum, imi pare rau ca te-am intristat.🙂 Eu am scris despre ceva ce mi-a placut. Pana la urma, a avea opinii diferite despre un articol, o idee, etc. imi pare ceva normal.

    • Trinity says:

      Fidning this post. It’s just a big piece of luck for me.

Leave a Reply

