Nu răspund faţă de nimeni


“Eu nu sunt de acord cu faptul că pentru a fi moral, acţiunile cuiva trebuie să fie în folosul celorlalţi. Moralitatea nu trebuie să fie definită în raport cu ceilalţi…
Oamenii ca mine doresc să… îşi îndeplinească toate dorinţele, şi făcând asta obţinem automat cel mai valoros cod moral. Desigur, există oameni şi obiecte în jurul meu, dar toate există doar pentru mine”
“Oamenii ca mine au o datorie doar către sine, nu datorăm nimic celorlalţi.
Sunt responsabil în raport cu realitatea pe care o cunosc, şi nu am nici o altă responsabilitate. Nu mă interesează trecutul, nu mă interesează viitorul. Ele nu au nimic de a face cu realitatea propriului meu eu ”
“Unii spun că individul este responsabil în faţa istoriei: Nu cred asta. Sunt mânat doar de dorinţa de a mă realiza pe mine însumi… am voinţa mea şi acţionez în conformitate cu ea. Nu răspund faţă de nimeni.”

Comentariile de mai sus sunt ale lui Mao la “A System of Ethics”, de Friederich Paulsen.

Prima oară când am citit pasajul m-am gândit, uite domnle pe cine şi-a ales drept model revoluţionar tânăra speranţă a social democraţiei româneşti. E clar o greşeală a celor care îl consiliază. Dar citind mai atent m-am întrebat, oare alegerea lui Mao drept model nu are la origine o afinitate mai mare?!
Pasajul e din “Mao – The Unknown Story” – Chang, Jung

 

Gallery | This entry was posted in arogante, politica and tagged , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Nu răspund faţă de nimeni

  1. MihaelaB says:

    Ei, cam asa gandeam si eu pe la 4 ani. Apoi am invatat sa citesc.

  2. Poalele lui Nastase sunt si acum prezente.

    • abulafia89 says:

      Năstase începe să semene din ce în ce mai mult cu Maurer. Adică e irelevant. Nu cred că Ponta îi va mai acorda multă importanţă, în ipoteza că va ajunge premier.

Leave a Reply

