Cronică de serial – “The Kennedys”

Pentru că tot a fost dat aseară (pentru a nşpea oară) filmul “JFK”, o să scriu despre seria recent difuzată pe ReelzChannel, “The Kennedys”.

Apropo de reluarea de aseară, notă de trecere pentru CTP, pentru că până şi lui i-a mutat nasul din loc duhoarea propagandistică a anti-americanului de serviciu, Oliver Stone, şi nu a ezitat să menţioneze acest lucru. Şi da, poartă aceeaşi pălărie oribilă. CTP.

Dar să trecem la serialul menţionat. Încă de la anunţarea proiectului s-a iscat scandal. De ce ? Pentru că producătorul era Joel Surnow, cel care a creat seria “24”, serie care a călcat pe nervi pe toţi hipioţi îmbătrâniţi în rele. Comentariile porneau de la premiza că un astfel de producător nu va face decât să omoare cât a mai rămas din mitul numit Camelot. După ce veţi vedea serialul vă veţi convinge că temerea a fost total lipsită de orice suport, neexistând nici un element sensibil din istoria familiei Kennedy, care să nu fie deja cunoscut de public. Ba chiar fratele cel mic, Edward Kennedy nu este menţionat deloc, ca şi cum nu ar fi existat, deci neaducându-se vorba nici de incidentul Chappaquiddick.
În primul rând, aviz amatorilor de istorie, politică, proces de luare a deciziilor, etc. – veţi fi dezamăgiţi. Serialul e despre Casa de Kennedy, mărirea şi dramele ei, şi mai puţin despre politică. Acum, că am menţionat ce nu v-ar putea plăcea, să continuăm.

Pentru mine, şi probabil că pentru cei mai mulţi care nu sunt americani, sau nu au apucat acele vremuri, plusul cel mai important al serialul este că reuşeşte să umanizeze aceste personaje, să le dea “carne”.

Distribuţia este Greg Kinnear (JFK), Tom Wilkinson (Joe Sr.), Barry Pepper (Bobby) şi Katie Holmes în rolul lui Jackie, şi vreau să spun că toţi se achită cu brio. Barry Pepper a ascultat la nesfârşit înregistrări cu Bobby, şi a folosit proteză dentară şi un nas prostetic pentru a semăna cât mai bine cu personajul său. Datorită rolului pivot care este oferit bătrânului Joe m-am dus cumva cu gândul la “The Godfather” al lui Coppola, prin ochii săi fiind văzută cumva toată acţiunea, chiar dacă, evident, partea leului îi revine lui JFK.

De-a lungul episoadelor veţi vedea cum fiul cel mare, Joseph, moare în misiune, cum JFK devine preşedinte, eşecul din Bay of Pigs, cum s-a ajuns la conflictul cu Sam Giancana, cum sora lor, Rosemary, este lobotomizata, implicarea celor doi fraţi în procesul de integrare al celor de culoare de la Universitatea din Mississippi, desigur criza rachetelor, despre infidelităţile preşedintelui şi abuzul de droguri al celor doi soţi.
Jocul actorilor, costumele, imaginea, transformă toate aceste momente istorice în ceva cu care poţi empatiza şi îţi aduc în faţă o familie a cărei măreţie nu a fost întrecută decât de tragediile care au lovit-o

Gallery | This entry was posted in personal, tv. Bookmark the permalink.